MARABU – kreativni obrt koji nosi sreću
Razgovarala: Tajana Knez
Helga Diklić vlasnica obrta MaraBu, kojem je ime nadjenula po bubamari znanoj kao srećonoši, u našem intervju otkriva koliko joj sreće donosi kreativan posao, a o razlogu pridruživanja Mama Market platformi rekla nam je sljedeće:
“Mama Marketu sam se pridružila jer smatram da je ideja okupljanja malih i domaćih proizvođača koji rade ručno izrađene proizvode vrhunske kvalitete izvanredna! Umrežavanje je u današnje digitalno doba neizostavan dio bilo kojeg posla”
Kako ste došli na ideju otvoriti proizvodni obrt?
MARABU obrt nastao je u travnju 2017. godine, nakon dugog promišljanja i bavljenja kreativnim radom kao hobijem.
Po zanimanju sam odjevni tehničar I radila sam kao voditelj šivaone jastuka i madraca. Ipak ljubav prema kreativi bila je prisutna oduvijek, ali je najviše došla do izražaja nakon što sam se suočila s ozbiljnijim zdravstvenim problemima. Tada sam svoj mir pronašla u bavljenju kreativnim radom koji me i dan danas ispunjava.
Marabu je polovični anagram od Bubamara. Zašto ste se odlučili baš za to ime?
Oduvijek obožavam bubamare, a ime obrta smislila je kćer prije samog otvaranja obrta. Bubamara kažu, nosi sreću, a samostalni posao kojeg zaista obožavam meni je donio baš to.
Koji sve proizvodi nastaju pod brendom Marabu? Koji proizvod se najviše prodaje I što kažu mame?
Paleta proizvoda obrta MARABU zaista je šarolika, a kako se i sam obrt razvija tako su nekako uz ostale proizvode spontano nastajali proizvodi za djecu koji u samom začetku obrta nisu bili planirani.
Najviše se prodaju personalizirane dekice koji kupci biraju kao idealan poklon prilikom rođenja, ali i krštenja, rođendana i sl.
Vaše personalizirane dekice dio su ponude Mama Marketa. Zašto su one vaš najprodavaniji proizvod, što o tome kažu kupci?
Dekice su vrlo kvalitetne I zato ih je tržište prepoznalo. S jedne strane izrađene su od 100% pamučnog materijala, dok je s druge mekani flis. Materijali koje koristimo vrhunske su kvalitete I nabavljamo ih isključivo u Hrvatskoj. Dekice se najčešće koriste u krevetiću ili u kolicima prilikom boravka na svježem zraku. Zato su obavezni dio baby opreme bez obzira na period godine u kojem će se dijete roditi.
Kupci najviše vole personalizaciju te je individualan pristup vrlo bitan. Naši kupci sami biraju detalje oko deke i stvaraju kombinaciju proizvoda koju uz nju žele, poput igračke u raznim oblicima ili jastuka sa jastučnicom.
Nastojimo pratiti želje i prijedloge mama, pa u skladu s istima u ponudu uvrštavamo nove materijale, sa atraktivnim dizajnom i u popularnim bojama.
Za Svetog Nikolu i Božić pripremili ste i popularne čizmice koje su dostupne i na Mama Marketu.
Vi ste nam druga članica koja radi sa svojom kćerkom. Opišite nam kako je to, tko koga sluša i kako ste podijelile posao među sobom.
Kćerka uvelike doprinosi i pomaže u radu, gotovo u svim segmentima, ali najviše vodi brigu oko administrativnih poslova, pakiranja i primanja narudžbi. Nastojimo zajedničkim trudom i idejama usavršavati proizvode i stvarati nove, sa naglaskom na kvalitetne materijale domaće proizvodnje.
Dio proizvoda radite za turističku sezonu i ponudu turistima. Tada u proizvode stavljate domaću lavandu koja divno miriše još godinama, što vaše proizvode čini idealnim suvenirom. Kojim kanalima prodajete turistima i gdje nabavljate lavandu.
Sam početak obrta Marabu bio je baziran na turističku sezonu, a s vrememom se asortiman proširio. Uz klasične vrećice lavande počela sam živati razne male ukrase u obliku životinja a u punjenje dodavati lavandu koja je djelomično iz vlastite proizvodnje a djelomično pribavljena od lokalnih OPG-ova. Uz razne turistične fešte svoje sam proizvode plasirala u razne suvenirnice diljem Istre.
Što vam je najteže u poslu, a u čemu uživate?
Najteži dio je predvidjeti želje kupaca i kretanje ponude i potražnje na tržištu prvenstveno u vezi turističke sezone. Najviše uživam u stvaranju novog priozvoda i izradi te narudžbi po posebnim željama koje nakon dovršetka usrećuju kupce.
Što je za vas sreća?
Zdravlje. A u poslovnom svijetu napredak, i svakako stvaranje novih i poboljšavanje postojećih proizvoda upotrebom novih materijala raznih boja i dezena.
Zašto ste se pridružili Mama Marketu? Koliko je bitno umrežavanje i podrška u biznisu?
Mama Marketu sam se pridružila jer smatram da je ideja skupljanja malih i domaćih proizvođača koji rade ručno izrađene proizvode vrhunske kvalitete izvanredna! Umrežavanje je u današnje digitalno doba neizostavan dio bilo kojeg posla.
Razgovarala: Tajana Knez Helga Diklić vlasnica obrta MaraBu, kojem je ime nadjenula po bubamari znanoj kao srećonoši, u našem intervju otkriva koliko joj sreće donosi kreativan posao, a o razlogu pridruživanja Mama Market platformi rekla nam je sljedeće: “Mama Marketu sam se pridružila jer smatram da je ideja okupljanja malih i domaćih proizvođača koji rade […]