5 savjeta za očuvanje mentalnog zdravlja u trudnoći

Očuvanje mentalnog zdravlja u trudnoći

„Bit će bolje / Ajde ustani / Nije to ništa za tebe / Ma daj, sve je dobro / Ti si velika cura…“
Kao mali svakodnevno smo slušali ovakve izjave i te su riječi tada imale potpuno površno, gotovo isprazno značenje, uzimali smo ih zdravo za gotovo, kao da nema drugačije.

Sad kad smo odrasli i kad smo se našli u situaciji da je pred nas stavljen izazov jedne nikad doživljene situacije, koju niti u snu nismo mogli zamisliti, te riječi dobivaju jedan sasvim drugi smisao, svrhu. Sada ih drugačije čujemo, razumijemo… Pripremajući se za roditeljstvo, upravo te riječi koje pamtimo iz vlastitog djetinjstva možemo iskoristiti kao svoje afirmacije za novi dan pred nama: Sve je dobro / Sve se događa s nekim razlogom / Bit će još i bolje.

Neovisno od situacije, nikada ne bismo trebali zaboraviti kako naš unutarnji mir i zdravlje ovise najviše o našem vlastitom doživljaju onoga što se oko nas događa. Trudnoća je najosjetljiviji period svake žene i upravo u tom periodu važnije je no ikad očuvati mentalno i fizičko zdravlje. No ovo je ujedno i period u kojem je to najteže, uz sve hormonalne i ostale promjene kroz koje naše tijelo prolazi dok naš život poprima jedan posve drugačiji smisao. Pridodamo li tome još vanjske utjecaje, ovaj zadatak postaje znatno teži.

Upravo zato, a kako sam i sama buduća majka, donosim vam 5 savjeta za očuvanje mentalnog zdravlja u trudnoći koji meni pomažu nositi se s promjenama u ovim izazovnim vremenima:

1. Zahvala

Unatoč svemu negativnom oko nas, fokusirajmo se na ono pozitivno i prakticirajmo zahvalnost. Zahvalnost na svakom novom danu jer naš život kao i onaj koji raste u nama je dar. Zahvaljujte se svakog dana na dobrim stvarima i ljudima oko sebe i primijetit ćete polako kako se mijenja vaša percepcija života.

2. Pazimo na vlastite misli

17 sekundi je potrebno da mozak našu misao počne pretvarati u akciju. Kad počnete razmišljati s emocijom straha / brige, zaustavite se i prebacite fokus na neki lijepi događaj. Prakticirajte ovu tehniku što češće.

3. Povežite se sa svojom bebom

Mazite svoj trbuščić, pričajte sa svojom bebicom, zamišljajte trenutak kada će doći na svijet i kako ćete ju najtoplijim zagrljajem i poljupcem pozdraviti. Zamišljajte sve lijepe trenutke koje ćete skupa provoditi i koji vas tek očekuju na vašem prekrasnom zajedničkom putu. Projekcijom pozitivnih događaja pobuđujete vlastitu nadu u bolje sutra.

4. Imajte povjerenja u život

Vjerujte da se sve dešava s razlogom. Iako se možda u nekom trenutku tako ne čini, nema razloga za strah jer ste vi ti koji imate kontrolu nad svojim životom i emocijama. Ponovite si više puta u danu: Život me voli i podržava / Sve je dobro u mom svijetu / Volim i voljena sam.

5. Meditirajte

Svakodnevno nađite vremena za sebe kako bi odradili svoju mentalnu higijenu, očistili misli, otjerali strah i sve ono negativno što se možda kroz dan nakupilo. Negativna energija ne onečišćuje nas samo mentalno već ima i fizičke posljedice, stoga je pored tijela, jednako važno njegovati i um.

Autor: Ines Magdić Bošnjak, trener osobnog rasta i razvoja po All level healing tehnici

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *